The Followers

Wednesday, April 27, 2011

Banana Cheese Slice Cake (Kek Pisang Berkeju)

Bersiaran pertama kali untuk hari ni..

Yang ni projek malam tadi..namanya projek suka-suka.

Nampak ada buah bisang dua tiga kerat,tetiba ada idea...slice cheese pun masih lg berbaki..sambil2 nak mengosongkan ruangan dlm fridge,buat ler sesuatu..

Maka inilah kejadiannya..


Banana Cheese Slice Cake

Sesuai utk sarapan/minum petang jugak..

Bahan pun lebey kurang apam pisang je la...cuma x pakai minyak masak..hahaa..aku tukar kepada cara buat kek pandan cheese hari tu sikit...kira gabungan 2 cara ler nih kan..

Bahan2 :
  • 300 g pisang
  • 250 g tepung gandum*ejas ler ikut kesesuain
  • 200 ml susu segar
  • 2 biji telur
  • 6 keping cheese slice
  • 1 gelas gula
  • 1 tbs butter/marjerin
  • 1 ts soda bikarbonat

Caranya :
  1. Panaskan susu dan cheese sehingga cair,masukkan butter/marjerin
  2. Blend kan pisang,gula dan telur
  3. Kemudian masukkan susu yg telah dipanaskan bersama chese dan butter tuh
  4. Masukkan tepung dan soda bikarbonat.
  5. Gaul sebati,masukkan dlm loyang
  6. Bakar pada suhu 170'c selama 45 minit.
Selamat mencuba!

:)

4 comments:

Zaliedana said...

Amboi sedapnya kek pisang cis..Meh kita tuka kek nak x..

Ryo Azhar Rahza said...

Zaliedana : tukarrrr??mehh meh mehh..sy bg sket,nanti u bg banyak k

Cheq Ana said...

xsuke tol klu resepi bakor membakor ni..rs terbakor aje diri ni :)

Ryo Azhar Rahza said...

Cheq Ana : sabor ler..saborr....tunggu je cheq abey ang belikan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...