The Followers

Friday, August 19, 2011

Vanilla Muffin dengan Coklat Cadbury

Salam Ramadhan sekali lagi..
Bersua kita untuk entry seterusnya,
Tiada entri sehari dua,bukan beerti laman belog hijau ini terus dilupa..
Jauh sekali melupakan anda semua.cheywaahh!

Tapi,kekangan yang berlaku selama 2 hari amat perit dirasakan.Tetiba talian internet seakan terganggu,bukan disebabkan gangguan jin serta makhluk halus (sebab diorang kan kena ikat bulan ramadhan ni kan..hihi)..mungkin gangguan berlaku selepas ribut kuat melanda daerah ini beberapa hari yang lepas.erm..

Takpelah,gigih jugak nak share entri ni ha..muffin vanila yang aku cilok dari rumah Izahdaut,namun ku adaptasikan dengan 'menjatuhkan' sepetak coklat cadbury di atasnya.hihi..

Tengok ini...

Vanilla Muffin dengan coklat cadbury

sebelum dibakar..

Ting!dah masak dah..

Meh share resepi ini..(setelah dimodifikasi)

VANILLA MUFFIN + Coklat Cadbury

resepi asal: resipicitarasawan.blogspot.com/2010/10/vanilla-muffins
sumber : Izahdaut
shared by : Ryo@ryoazhar.blogspot.com

Bahan-bahan :
  • 125 gm mentega di cairkan
  • 150 gm gula kaster
  • 2 biji telur
  • 250 gm tepung kek / tepung serbaguna
  • 2 sudu teh serbuk penaik
  • secubit garam
  • 70 gm susu segar
  • 2 sudu teh esen vanila
  • 1 bar coklat cadbury *optional
Cara Membuatnya :
1. Satukan telur, esen vanila dan gula, pukul menggunakan hand whisk hingga sebati.
2. Ayak tepung, serbuk penaik dan garam, kaup balikkan ke dalam adunan telur berselang-seli dengan susu sambil digaul rata.
3. Akhir sekali masukkan mentega cair, gaul hingga rata.
4. Letakkan coklat cadbury di atasnya.
5. Bakar di rak atas pada suhu 180 darjah celcius selama 20-25 minit atau hingga masak

Terima kasih ye kak Izahdaut!...

Resepi asal, KLIK SINI.

Selamat mencuba ...



2 comments:

izahdaut said...

wehhh sajee tayang mapin... ok ke ryo mpin ni? akak rasa cam kureng sikit kot. sebab agak padat.. ke teknik akak tersalah tah... tapi nampak lawo gebu je naik tu

Ryo Azhar Rahza said...

@izahdaut
ok jee..ada jugak yang mampu maka mapin ni ha..tp aku lebih suka mapin coklat je.hahahahaa..tq yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...