The Followers

Tuesday, May 3, 2011

Happy Birthday Miss Ogy's : Chocolate Slice Cheese Cake

Ngeee...nak tayang lagii..nak tayang..

Kali ni tayang kek pulak..
Kek ni dibuat sempena bufday opismate aku,Miss Ogy...sebab tak sempat nak beli kek semalam,aku pun tekad ler nak buat kek ni malam tadi untuk bufday dia..

Kat opis kitorang ni memang ada kumpul dana untuk sambut bufday setiap sorang staf...tu la beriya nak buat tu..kang kalo takde keknya,sedih pulak dak ogy nih..haha..


Choco Slice Cheese Cake

Nampak cam kek bufday ler jugak kan..

Dalamnya memang moist!

Kek ni aku buat malam tadi,sama cam resepi Pandan Slice Cheese Cake yang aku pernah buat sebelum ni. Beza nya cuma pes pandan tu aku tukar kepada pes chocolate..

Tang deconya pulak simple je..saluti dengan krim coklat,pastu celorengkan dengan ganache.Hahaha.....mana taknya,,aku cuma ada masa sejam nak deco tuh..(masa lunch hour tadi aku balik kejap..ekspres!)..

Nak buat bunga x berapa nak menjadik..sebab buttercream tu x sempat2 nak relax dlm fridge..aku terus pakai.sbb tu x berapa nak ummmpph!Tapi still ok lagi...

Yang penting,bakar kek ni memang kena pakai bain marie yer..baru sedappp..

Selamat mencuba!

:)

3 comments:

RYOVZHVR said...

@mama Tiara
cuba2 je ni kak,akk wat jauh lebih cun...jeles toll.hahaa

HaSue said...

wehh..dulu2 aku salu wat versi ceklat nih..tp olah bhn2 dier..hihi..sedap kan kan

RYOVZHVR said...

@HaSue
Atulahhh...ni pun deko emergency versi lunch hour taw.ahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...