The Followers

Wednesday, May 4, 2011

Asamboi Buah Pear

Salam tengahari..
agaknya ada tak yang jenguk aku pagi tadi ye..maklumlah,terlewat update nih.ekekeke...

Korang sehat?
aku sehat,tapi tekak ni lak batuk..nasib baik tak demam melarat kan...batuk manje2 aja..

Malam tadi penat,tetido & sempat nak blogwalking mahupun blogjogging serta blogJUMPING...meh aku share sikit menu simple ni.desert la,boleh gak dibuat makanan sampingan bila bukak fridge..

Asamboi Buah Pear

Biasanya buat menda sebagai salah satu desert masa kenduri atau rumah terbuka...tapi kebetulan tengok 'ramaiii' buah pear dalam fridge,aku pun kupas la sendiri...

Bahan2 yang simple
  • 3 biji buah pear
  • 6 biji asamboi merah/oren
Caranya :
  1. Kupas buah pear,kemudian belah-belahkan
  2. Masukkan asamboi dan gaulkan sebati
  3. Dah siap..
Kalau disejukkan lebih sedapp!

Gilerrrr tak simple buat menda nih??wat dengan satu jari pun boleh nih..hahaha..

Menda ni aku letak dalam fridge je,bila rasa nak makan,bukak fridge dan cucuk ngan garfu...memang nikmat rasanya.Haha...

Opps...ni lupa lak nak tanya kat Cheq Ana,mana hasil baking membaking guna oven baru tu??
Haaa..khabarnya kawan sorang nih dah tercapai impian dapat oven baru.Aekekekeke...excited nak tengok hasilnya daripadanya..huuu..

Ok lah..

Selamat mencuba!

:)

6 comments:

Cheq Ana said...

ngeeeeeeee....ada buat dh pn :)

RYOVZHVR said...

@Cheq Ana
ehh?ada dah ke...harus tengok nih

EmbunRosaliza said...

assalam ryo..bagus idea ni, asam boi tu byk bangat umah akk, pear je xdak lg heheeh

RYOVZHVR said...

@Kak Rosaliza
haa..boleh la cuba akak...simpan dlm peti sejuk,lg sedap nih...:)

HaSue said...

terliur lak aku nengok..kalo guna asam pelam yg panjang tu best gak kan kann..kitorg salu guna yg panjang tuh..sedap weh..dah byk 'yogurt' aku tadah nih

RYOVZHVR said...

@HaSue
hahaa..ada tadah yogurt gak ye..leh la awat mafin.huhuhu.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...