The Followers

Monday, June 10, 2013

Monday Blues vs Blueberry Cakes

Salam 1 Syaaban untuk semua,

Alhamdulillah semakin hampir kita menyambut Ramadhan kan....Hari ni sangat monday blues.Penat sangat.Hujung minggu selama 2 hari yang sibuk dengan shooting dan aktiviti bersama rakan-rakan di TVi hingga malam.Mengantuk disamping belum sembuh sepenuhnya seperti biasa.Rasanya kalau disorong bantal, lelap terus ni.

Hari ni nak tayang kek yang aku buat Jumaat lepas la.Buat saja untuk suka-suka sambil belajar jugak.
Kek span je,pastu sapu ngan fresh cream dan blueberry filling.Dah jadi kan.

Blueberry Cakes
Aku cuba nak buat cantik macam blogger masak lain buat.Tapi teknik aku masih terlalu kurang kalau nak dibandingkan hasil daripada mereka.Rupanya gitu la, kurang kemas dan picit nozzle pun ada angin!Practice make perfect...cuba dan cuba lagi.Haha....

Yummyyyyy sangat!
Untuk kek ni guna kek span biasa je.Bila kek dah sejuk,aku potong nak cuba dpt 4 layer.Ye aku dapat!Aku deco guna fresh cream non-dairy + blueberry filling di setiap layer.Topping nya sapu FC jugak dan picit blueberry filling jugak.Dah siap.Mudah je bunyiknya.

Amboi, bukan main malas lagi bila dah monday blues ni ha...nak tepek resepi pun malas dah kat sini.How?

Ok bai.




4 comments:

suryabil said...

Kacak dah kek ya..kemas jak..org bjg molah...nyaman!

Abang Menaip said...

sedap nmpak kek tu.. saya follow sini :)

Dkna Abza said...

boleh tempah tuk kek wedding nie.. nampak sedap, kalau ada depan mata confirm dah ngap!

Sunah Sakura said...

nang malas alu...

kamek malas juak tok, ya lah baruk ri tok mok menjenguk resepi kek kacak alu rupanya tok..padahal sikda resepi ehhhhh...

malas naaaa juak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...