The Followers

Tuesday, February 19, 2013

Amah Indon dipenjara 20 Tahun!

Alhamdulillah, yang bersalah dah terima hukumannya...

Baru-baru ini negara kita dikejutkan dengan kejadian pembantu rumah Indonesia yang bertindak kasar dan mendera anak majikan nya kan.Dilambung-lambung bagai bola, di lempar-lempar macam roti canai tanpa belas kasihan dan sifat keperimanusiaan.Mujur tuan rumah pasang CCTV dan bertindak dengan pantas.Nak tengok video tu memang sakit hati.

Kalau nak tengok jugak pasal video tu... Klik Sini
Berita online Klik Sini

Amah Indonesia mengaku bersalah dan dipenjara 20 tahun - Gambar dari FB Berita Harian
"KUANTAN: Seorang pembantu rumah warga Indonesia dipenjara 20 tahun oleh Mahkamah Seksyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap dua pertuduhan menghempas dan menganiaya bayi berusia empan bulan, Jumaat lalu.

Untuk tuduhan pertama, dia di jatuhkan hukuman penjara 15 tahun manakala tuduhan kedua selama 5 thun.Bagaimanapun, hukuman berkenaan berjalan serentak. "- Sumber : FB Berita Harian.

Hmm....macam-macam benda yang tak diduga berlaku, kena hati-hati la kalau nak ambil amah/pembantu rumah lepas ni.Kepada agen-agen pembantu rumah jugak dinasihatkan agar memilih amah yang betul-betul sihat dari segi fizikal dan mental.

Sekian

3 comments:

DYatie ABakar said...

Syukut sebab pesalah dah dapat hukuman nya. Semoga kejadian macam ni tak berlaku lagi di Malaysia

Anonymous said...

sebenarnya in reality, hukuman itu bukan 20 tahun, sbbnya ia berjln serentak, so 15 tahun saja. minus good behavior in prison blh tolak lagi satu pertiga, so do your maths n kira berapa sebenarnya bibik jahanan ni dpt!

Anonymous said...

Hi to all, how is everything, I think every one is getting more
from this website, and your views are good for new visitors.


Feel free to visit my page: hair loss cure

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...