The Followers

Wednesday, July 6, 2011

Sayur Sawi Putih Goreng Tumis

Selamat malam semua..

dah dinner ker belom nih??hah?belom lagi ke...aiseyhmen,saje je tanya.nak panjangkan entri.walaupun akhirnya pendek je pun entri ni.ok..ok trus kepada gambar dibawah.kang kalo taip lelebih,panjang sangat ler pulak kan...

TARAAAA!
Ni la namanya masakan sayur sawi tumis!Haha..guna sawi putih ni..bulan depan dah ramadhan kan,kalau sahur,masak bebend yang simple gini pun cukup la.

Sayur Sawi Goreng Tumis

Tak susah pun ler..haa..orang-orang bujang,meh la cuba masak sayur ni untuk bersahur nanti yek..takdelah korang teguk air kosong n kunyah ikan masin serta nasik sekepal je kan..(ehh,cam pengalaman je),,

Suka tengok sayur fresh kat pasar,aku pun beli je la terus sebelum sesayur ni layu terkulai..sungguh cepat tindakan aku.ye tak...

Sayur Sawi Tumis (Sawi Putih)
by:ryo@ryoazhar.blogspot.com

Bahan:
  • 1 ikat sayur sawi
  • 10 gram ikan bilis*
  • 1 inci belacan*
  • 2 ulas bawang putih*
  • 1 ulas bawang merah*
  • 1 tangkai cili*
  • garam dan serbuk perasa secukupnya..

Caranya :
  1. Cuci bersih dan bilas sayur,kemudian potong sayur seperti biasa,
  2. Tumbuk bahan bertanda
  3. Tumis hingga naik bau,masukkan sayur
  4. Kacau dan tambahkan perasa.
  5. Jangan biarkan layu..cukup sekadar kacau sebati.padamkan api..
  6. Dah boleh makan dah...

Ape daaa....sayur ni pun aku publish gak kan...hishhh,mana la tau ada yang baru nak belajar masak2 ke..tak mustahil diorang x tau nak masuk sayur ni...ahaks.

Selamat mencuba!

:)

1 comments:

Ct Asrar said...

< bule tau tak serbuk perasa tu serbuk perasa ape eyh? >

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...