The Followers

Monday, July 18, 2011

Selamat berkursus.....

Salam petang,selamat malam..

Apa khabar semua,kali ni bersiaran dari negeri bawah bayu...emm..sejuk nyaman je terasa.Haha..bawah bayu lah katakan yer..
Sebelum aku wat entri tentang sorotan kisah2 dua tiga hari lepas,aku settlekan cerita hari ni pulak.

Macam yang korang dah tau la kan,tengahari tadi aku terbang ke Kota Kinabalu ni untuk attend kursus anjuran Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN) cawangan Sabah ni bermula esok (19.7.2011).Terbang punya terbang,(ehh..cam burung lak)aku sampai la kat lapangan terbang KK.Situasi yang berlaku,aku duk relaks je dulu sebab masih fikir nak duk mana malam ni.Duk rumah member atau duk hotel yer....emm,jap ah.lama lagi nak malam....rehat ler dulu kan sambil ushar2 cuci mata sket.Pastu aku terpikir lak nak tengok semula surat panggilan kursus tu.

Baca punya baca,nampak satu baris ayat ni tulis 'peserta yang ditawarkan penginapan dikehendaki melapor diri di lobi kampus bermula 2.30-5.00 petang.Hoh!tersentak jap aku......maksudnya,aku kena melapor diri dan stay kat hostel malam ni...dalam hati aku berbagi dua....1 : Fuhh...selamat bajet duk hotel malam ni... 2 : Alaaa...x leh r nak enjoy malam ni..
Huhu..boleh lak gitu kan..then,aku sambung baca lagi sket..terbaca lagi satu baris.
'Makan malam tidak disediakan sebelum hari berkursus'...Errr,nampaknya kena makan dulu....

Aku gi KFC kat epot,makan colonel chicken rice je.Alahhh...makan lite2 je.Eh,lite ker tuh??...selesai makan,gi kaunter teksi airport tu dan aku terus terang kat minah kaunter tu aku nak gi INTAN Sabah.Yerla,apa motif aku nak sorok2 kan...apedaaa..

Ok,dia kasi kupon teksi.Mak aiiii!!!RM90 taw!!!sentap giler nengok rega tuh...mahal gilerr..leh tido semalam kat hotel bajet.haha...takpe2,nak claim balik r lepas ni.

RM90 melayang sekelip mata!!!

Dah tu kan...ondway g kampus ni,teringat la masa aku selalu lepak Sabah ni dulu..lelebih lagi masa lalu depan kawasan penjaja tepi jalan tempat selalu makan lokan bakar & puding kelapa yang very the sedap tuh...Dalam hati aku bergetus la jugak,'kalau aku drive sendiri,memang aku dah singgah makan dulu...

Lokan Bakar & Puding Kelapa Kg.Salut

1.5 km dari tempat makan lokan bakar tu,sampai la ke pintu masuk kampus INTAN Sabah ni....teksi turunkan aku depan lobi utama tu ha..Aku turun dan terus register ambik kunci bilik..

Pintu masuk utama ke kampus INTAN,Sabah

Sampai je bilik,teruja la jugak dapat bilik yang selesa...meh cuci mata tengok bilik yang aku duk skarang....

Blok bilik

Siap ada tv..

Katil yang selesa

Koridor

Selain daripada tu...banyak kemudahan lain disediakan,antaranya gelanggang sukan,padang,gymnasium,dobi,bilik karaoke dan sebagainya....ni mata dah ngantuk,esok dah mula kuliah.Nak tido je lah dulu....selamat malam.

Selamat berkursus!

3 comments:

Unknown said...

wah, bestnye kursus di tmpat best...

katil tu mmg nmpak gebu betul..

mahal giler teksi, tpi takpe claim je nanti...hehehe

aizamia3 said...

wah.. menarik.. best..
bukan selalu dapat berkursus jauh sebegitu.. ;)

ai belum sampai lagi ke sana..

HaSue said...

ni nak berkursus ke nak melancong?ahaks..kerang bak sekilo!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...