The Followers

Tuesday, October 11, 2011

Ayam Goreng Thai

Wallawey.........

Nak salam tengahari/petang pulak...dah makan ke belum ni?
Kalau malas,meh cuba goreng ayam pulak ye...balik keja semalam cecepat gi tangkap ayam kat supermarket.Kali ni nak mencuba cara baru menggoreng ayam pulak,dengan menggunakan serbuk nasi goreng thai.Macamana tu,rempah nasi goreng tapi buat nak goreng ayam pulak kan.hihi...

Ayam Goreng Thai

Pandai2 je aku letak nama kan.haha...yelah,aku guna serbuk nasi goreng thai,biar ada kaitan sikit bunyiknya.Tapi maaf lah yer..masa ni x sabar nak merasa,api tu terkuat pulak.Tu yang huduh sikit ayam ni....tapi rasanya memang sedap.Manis2 pulak tu...tak pedas..padahal aku cuma tambah tepung sikit je...mungkin serbuk tu memang manis kan.hihi...

Nanti kalau korang nak mencuba,kawal sikit api tu seperti biasa supaya tak hitam sangat.Makan cicah sos thai,bertambah sedap.Makan gitu pun santaiii je...

Ayam Goreng Thai
by : ryo@ryoazhar.blogspot.com

Bahan2 :
  • 500 g ayam (5 ketul kepak)
  • 1 paket serbuk nasi goreng thai
  • 1 tbs tepung gandum
  • Minyak untuk menggoreng

Caranya :
  1. Gaul ayam bersama tepung dan serbuk nasi goreng thai
  2. Perap selama 30 minit
  3. Goreng dengan api sederhana,hingga masak

Selamat mencuba!

4 comments:

Mas said...

sedapp hingga menjilat jari tu....
meh satu peha besoooooo punya..
cicah ngan sos pun best gak...

mamaNoriz said...

kreatif nye ryo!!!

malu akak sbb yg dah beranak ni pun masak hancus ..huhu

akk mmg ada kat rumah sepeket rempah nasi goreng tu...

nak tirulah :)

cik cek said...

Resepi ringkas...nampak sedap....

Chegu said...

Sedapnye... Nyum2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...