The Followers

Thursday, June 2, 2011

Lepak ngan sis HaSue! (Bercuti lagi....)

Salammm..

Wowww!Teruja lak bila dapat jengket2kan jejari nih kat kibod...maksudnya,dah lama ler aku x menaip nih ye...sib baek aku tak sawan angin,kesan daripada kurang online..(hahaa,cam bekalan oksigen lak kegilaan online nih kan)

Hari ni masuk hari ke 2 perayaan hari gawai,hari kedua cuti umum....apa aktiviti korang cecuti umum nih??Eheh,cam tak mesra pembaca je soalan aku nih...Maaf ler..yang sakan bercuti ni ofkos la negeri Sabah/Sarawak..kekorang kat West Malaysia mesti tekun bekerja je hari ni kan...kalo sesuri rumah,tetap tekun ngan rutin harian..sesekali,kompom ada yang jeles tengok anak2 sedang santai bercuti sekolah..(lorr,bebudak cuti skolah pun korang nak jeles ke)

Pantang nampak tarikh cuti,aku memang x senang nak duk umah..mesti jugak nak jenjalan...haaa..semalam aku konvoi gerak dari Miri nun menuju ke Mukah ni pulak..objektif utama nak melepak rumah sis HaSue la.nak skodeng sket menu yang dia duk tayang-tayang tuh...Dah lama tak gomol-gomol dak Zhariff,memang rindu lewrrr...lebih kurang 5 jam pemanduan dengan jentera kesayangan aku tuh,sampai jugak kat umah sis HaSue nih...Dah tu pulak dak Zhariff siap lari2 anak menyambut kedatangan kitorang..Excited dia panggil mamanya...(Ahaks,ni imaginasi je...Zhariff x pandai jalan lagi da..)

Kak IzahDaut,akak aku kemsalam nih kat ko....bz betul dia duk siapkan masakan yang berbaloi baloi ni ha...kenyang je aku duk rumah ni ha....semalam siap ada nasi kuning lagi..dahtu malam lak ada ikan bakorr,ayam panggang,kek batik coklat,kek cheese,muffin chocolate,pastu..air 100plus pun ada.huahuahua...

Pendek kata,baki makanan dak Zhariff nih pun akak aku soh abiskan....aku lak terima je...Rasa macam comel je aku makan makanan dak zhariff ni..terasa bayi semula..(camne tuh?)

Hurmmmm,bila aku outstation dari dapur sendiri...entri pasal masak memasak sambil pukul kepala guna kuali dalam belog aku ni pun takde lah sangat..cuma menumpang je kat dapur sis HaSue nih,bantu-bantu sket aktiviti dia..ngeee.....nanti tunggu la sis aku upload pic,kot2 dia adae kan...haaa....

Penat jugak rasanya berjalan seharian jari ni....nak rehat2 kejap sambil nonton NatGeo WILD ..(motippppp nengok rimau??)

Enjoy!

5 comments:

izahdaut said...

nyampah betul anak beranak pak tahir nih...ni saja buat naik darah sebut sebut nama hakak nih... kire ni la sambutan hari gawai korang ye.. saboo sabooo

Kak Rosaliza said...

assalam ryo...ohh pg melepak umah hasue rupanya, ingatkan sue blk kg hehe

Ryo Azhar Rahza said...

@izahdaut
hok alor..naik darah ke kak??ingat kan terdidih dengan kaedah double boiler je tadi...huhuhu...saboo...saboo...adehh,terselit lak ekor udang ni cecelah gigi ni ha..maklumla,pagi tadi makan laksa sarawak n donut choclate.huuu

Ryo Azhar Rahza said...

@Kak Rosaliza
kiki..insyaAllah,esok sis HaSue balik kg ler..kitorang pun baru sampai tadi..hehe

HaSue said...

x smpt upload gambo lagik..nanti laa ko upload sendirik..hihi..

jap lg nak gerak nih...seronok wehh ade korang sini...lenkali dtg lg tauuu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...