The Followers

Sunday, May 8, 2011

Uhuk..uhuk

Salamm..

Uhukk..uhukkk..(alahai..still batuk lg nih)

Maaf lah ye,tak menyempat2 nak update.Yelahh,kesihatan sedikit terjejas akhir2 ni...Banyak perkara terbantut olehnya...Walaupun hari ni hari sabtu,tapi mood nak baking tu tak berapa nak ada...hasil baking dua hari lepas pun x upload lagi kan.

Lumrah dunia blog,bila takda update memang takde lah yang duk jenguk rumah aku ni...tengok traffic pun sunyi je,macam rumah kosong takde penghuni lak blog aku hari ni...orang nak masuk pun fikir dua tiga kali,berteka teki menda didalamnya kan...nak blogwalking,takut lak batuk nih terjangkit kat tuan rumah yang lain.ehee..

So,korang kena jaga kesihatan lebih2 lagi cuaca yang tak menentu sekarang nih kan..kejap panas,kejap hujan,waktu tido je turun salji...(dalam mimpi la)..kalau nak masak/baking,menda yang sedap jadi tak sedap pulak rasanya nanti...

Pagi semalam,batuk masih lagi aktif...perit je rasa tekak nih cam digeletek rerama je..kalo aku penyanyi memang aku dah cancel dah show2 yang ada.Sebab tak tahan,terpaksa jugak aku gi beli ubat batuk Bena Expectorant seperti yang aku tayang kat bawah ni..


Ubat batuk : Bena Expectorant - 90ml

Siyess,batuk memang kurang dan melegakan..tapi,memang gantuk sangat dibuatnya..pendek kata,kalo nak drive memang bahaya la..aku minum ubat ni pul 7.30 am,sampai 12pm aku tertido....dasyat sungguh!Aku rasa macam buang masa je kan...huuu..

Sebelum ni aku pernah minum Hurix atau Sedilix nyer jenama ubat batuk,selain cap ibu dan anak tuh...tap,Ada tak ubat batuk lain yang korang boleh syorkan??kalau ada yang tidak menyebabkan mengantuk lagi best!haha...

Sharing is caring..yang penting sihat.

:)

6 comments:

EmbunRosaliza said...

Assalam ryo. akk harap pg ni semua dh ok, Kl pun pun sangat, tekak akk pun rasa mcm nak sakit, tapi ok lagi heheh.

kat umah akk ni pun selalu dokte bg ubat batuk ni juga, tp akk tak pernah minum pulak, tak tau la mcm mana ngatuknya.

kalo minum pas ni mmg dh tak ngatuk tu hehehe

HaSue said...

aku x pnh guna ubat batuk nih..susah woo kena batuk tuh..ko minum air suam banyak banyak banyak <-ko nampak betapa banyak ko kena minum air suam nih?hoho

LiNa_Pg said...

akak selalu guna ubat batuk kelapa laut africa..ok jugak la..

RYOVZHVR said...

@Kak Rosaliza
hee..ok sket pagi ni..dah boleh baking dah.tak mo la minum ubat tu lagi sebab tghari kang nak drive,tak pasal2 ryo tido dalam semak nanti.huhu

RYOVZHVR said...

@HaSue
stok air dalam bilik ni dah nak habis dah aku teguk banyak banyak banyak....kalo rasa susah nak tdo baek la minum je ubat batuk ni.haha

RYOVZHVR said...

@lina_pg
tak penah pulak ryo minum ubat kelapa laut afrika tu,lagipun..jauh pulak nak g afrika carik kelapa tu.kat laut lak tuh.hehehe.gurau je ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...