The Followers

Tuesday, May 3, 2011

Kuih Chang ke ni??

Memang takkk makan saman lahh!

Siapa??...

Aku laa..sape lagi..haha...
Nak share sikit,mlm td set alarm bangun pagi...biasanya mmg aku terus bangun la sebab bunyik alarm aku tuh 'bunyi tembakan'.Sape yg tdo mmg akan terjaga olehnya..

Tapi pagi tadi lain sket...sedappp je aku tido sampai 7.15 am.Hahaha...Nasib baek sempat gak mandi dengan sempurna (ni nak cover supaya korang tak kata aku mandi kerbau yerr)

Sampai opis pulak,rasa blur je...duduk atas kerusi pun rasa lain.al maklumlah dah lama bercuti ni..memang rasa nak sambung cuti dan cuti lagi...

Ehh..menda nih??ada benda atas meja serta posto dr Enrich club.
Rupanya ada opismate yang belanja makan kueh hari ni,sempena bufdaynya yang ke berapa ntah..


Kueh Chang namanya....

Korang reti tak buat kueh ni??Kalo tak silap ni kuih tradisional masyarakat cina.Iye ke??Tapi yang ni versi halal taww!B

Ada kacang dan sedikit daging..


Hishhhh!banyak pulak kacang...

Tengok..tengok...bila dah jumpa banyak kacang nih,aku balut semula kueh ni....tunggu bila aku terfikir nak sambung makan nanti,aku makan la...Ahaks..

Sekian..tu je lah sarapan awal pagi hari ni...

Apa menu korang pulak??jom linkkan kepada aku..

:)

8 comments:

Eja GaNu said...

xpnah mkn pun hehehe

Ryo Azhar Rahza said...

@Eja GaNu
ni pun baru pernah gak makan nihh...

Kak Rosaliza said...

assalam ryo..akk pernah tgk kuih ni, org cina selalu mkn masa perayaan , tak tau pulak nama chang heheh

HaSue said...

chang tu apa eh maknanya..kacang kottt...hehe..sedap ke tak sedap?baik ko berterus trg..haha

Ryo Azhar Rahza said...

@Kak Rosaliza
slm akk,mungkin ni salah satu kuih tradisional ko..isinya pulut berintikan kacang & daging..

Ryo Azhar Rahza said...

@HaSue
hahaa.mungkin jugak sebab ada kacang..mula tu aku menikmati la jugak..tapi bila makin banyak kacang yang aku jumpa,x sedap lak rasanya.haha..aku balut balik,pastu tetiba kuih tu terjun dalam bakul sampah.huhuu..

Ingtkan aku je wat camtu.rupanya ada gak member yg kata x sedap.hahaha...daging nya sehelai dua je,tp kacang banyak giler

Anonymous said...

it's called 'guo chung'

Florence said...

saya suka makan kui chang..selalu buat sendiri..kalo guna inti kacang yg dimasak sendiri pun sedap...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...