The Followers

Tuesday, July 16, 2013

Sardin Tumis Indah Lelapku...sardin cap ayam pon bolehhh?

Salam Ramadhan ke 7..

Ehem..harap terus cergas ye, kalau ada yang dah longlai tu perkara biasa la...cuaca pun agak panas kat sini.
Nak masak apa untuk juadah berbuka petang ni agaknya?Kalau yang duk umah tu, memang seronok la memasak juadah kan...kalau yang bekerja di pejabat, sambil buat keja tu pasti teringat2 periuk belanga kat rumah....sesekali singgah jugak ke blog2 masakan kan.Ahaks.

Kalau nak senang, singgah bazaar ramadhan je la...senang tak senang jugak sebenarnya...Nak cari parking dan bersesak...itu belum lagi melawan nafsu dan kawal diri nak beli itu ini.Elakkan pembaziran...perhati dan pilih.Apa yang penting aspek kebersihan....makanan yang bersih, menjamin kesihatan.Kadang kat bazaar ni, rupa makanan yang dijual tu bukan main nampak sedap, tapi rasa??????

Semalam, fikir memang nak masak menu sendiri...dah terbayang nak grilled ayam.Sampai rumah, tengok ayam keras pulak dalam freezer...Hmmm, masuk bilik jap...terlelappppp!!Ini antara lauk yang sempat.....main campak-campak....sayur-sayur dan ikan rebus akak dah masak awal.Hihi....

Sardin Tumis Indah Lelapku..mampu?
Salam hormat!

6 comments:

JaSSNaNi said...

assalamualaikum..
salam kenal.. saya follower yang ke 763 di sini.. :)

saya datang dari rumah kak noor tadi.. nampak sambal sardin ni terus klik.. saya suka makan sandwich.. berkeping2 habis kalau buat ni.. :) heheh sedapnya..

mrs.smile said...

sambal sardin ni kalau makan dengan roti mau berkeping keping saya habiskan..antara lauk yg cepat dimasak sedap dimakan!!

D_08 said...

jadile..campak2...jadi jugak lauk..... jangan campak2...... bukan kate lauk..... kuali pun kemane...... selamat berpose yeeee dan selamat berbuke....

D Yatie said...

Hewhewhew. Sardin sedap apa! Yummeh2. Hehehe.

Rose Azadir said...

Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

ady said...

ermmmm...dugaan..dugaan..hai abam ryo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...