The Followers

Tuesday, December 6, 2011

Bubur Nasi + Ikan Goreng Kicap ...

Salam...

Wallawey......banyak nyer habuk kan laman hijau ni....nampak sgt tuan nya jarang nak mengentri dah skarang kan...bukan apa wey,SPM baru jer habis...bukan la aku duk exam tu pun..tp ada la tetugas lain selain tugas konti dan sebagainya....Balik rumah je penat...pastu skang ni duk gian nak mancing udang....tambahan plak tenet leh jadi slow melow sejak akhir2 ni..Skang ni pun x berapa nak melekat kat rumah la.....order2 pun terpaksa ditolak dgn cara yg baik. :)

Apa khabar rerakan beloggers sekalian....ada sihat ke?ada yg kawen baru?geng masak2 tu pulak ada jugak yg lebih kurang aku,kejap ada kejap tak da kan..lelebih lg sis aku sendiri.ekekekeke...Yang aktif tetap aktif,yang suam2 kuku cam aku ni tetap ketinggalan haaa...sekali dua tu aku jenguk jugak belog2 korang la...kalo leh tinggal jejak aku tinggal..kalau tenet slow tu..nak masuk ruang komen pun payah..hahaha..kadang tu loading punya lah lambat, nampak tajuk..tapi nak tgok gambar tu ..... ekor si ikan bilis je yang nampak.hihihi..

Aku rasa,antara faktor tenet aku slow yang dulunya laju adalah disebabkan faktor cuaca yang kadang ribut,kadang hujan lebat,kadang hujan renyai dan kekadang angin sepoi2 bahasa nih la kot.mak aihh..nak salahkan cuaca lah pulak..ekeke.

Jom nengok bubur ni dulu....

Bubur nasi ...

Ringkas kan menu ni??Sooo ringkas lah!Malu nak cakap,idea nak wat bubur ni ari tu dah...Tengok anak buah (baby abg aku) si Aemy tu makan bubur disuap2 lak oleh ibunya...Teringat lak dulu penah makan bubur nasi dgn ikan kicap dlm tin gini...ekekeke...Over lah kan jeles nengok bubur dak kecik.Tu belom lagi nengok bubur dak Zhariff mata cepet tuh.erm.

Bubur nasi + fried fish in soy sauce.

Bubur ni aku recycle baki nasik makan malam je....ambik 2 cawan nasik pastu main agak2 je tambah air.garam sikit & hiriskan halia muda...jadilah kan sebagai penambah perisa je...Makan bersama ikan + kacang soya kicap yg dalam tin tu....kalau ada lobak masin boleh jugak..Ni la dah namanya malas,resepi makin simple je kan.hihi..Opsss..cita2 tinggi nak baking lagi...tapi alat penimbang rosak la pulak sebab terjatuh hari tu...misi nak carik alat timbang digital la lepas ni...mana tau kot2 rajin kan lepas ni.

5 comments:

kakwan said...

Salam Ryo,, bubur nasi ni pling sedap klu K1 x brape ghageen masak,, ngan ikan kering + kicap pun leh abis 2 mangkuk hee hee :)

EmbunRosaliza said...

Assalam Ryo, eh samalak menu dapur maya kita hari ni, sedap tu, cepat di masak sedap dimakan, nasi dingin pun tak membazir, akk selalu juga tambah air kasi lembik2 sikit n mmg best mkn ngan ikn masin atau ikn bilis

minah senget said...

LAPAR PLAK TGOK..
:)

Unknown said...

lama tk mkn bubur nasi atau kalau kat utara kami panggil moi sup ni...memang sedap layan time cuaca sejukx2 ni:)

Chip Tourabi said...

Assalam Ryo, eh samalak menu dapur maya kita hari ni, sedap tu, cepat di masak sedap dimakan, nasi dingin pun tak membazir, akk selalu juga tambah air kasi lembik2 sikit n mmg best mkn ngan ikn masin atau ikn bilis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...