The Followers

Tuesday, March 22, 2011

Homemade IceCream Cheq Anna

Eheee..ni pulak resepi icecream...Dapat sedikit ajaran daripada sahabat PPEOC, Cheq Anna Mizul...Saja la letak nama beliau untuk nama icecream nih sbg penghargaan..bukan main panjang lagi nama tuh kan....werh,anna....ko jgn duk kempang kempis lak..huhu.kalau ikutkan aku nak tambah sikit lagi hujung tuh jadi Homemade IceCream Lenggang Cheq Anna Mizul*Lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

Sebelum ni aku dapat ilmu homemade icecream dari sis HaSue,bahan2 krimer + susu kotak je...yang ni pulak lain..sebab tu la nak jugak try.Jom layan...

Icecream Lenggang Cheq Anna Mizul

Bahan2:
1 tin susu pekat manis
1 setengah tin air*gunakan air dimasak
1 sudu ovalette

Caranya:

Pukul semua bahan di atas sehingga kembang sepenuhnya....kemudian masukkan ke dalam peti sejuk beku.

*kalau ikut resepi asal yang Cheq Anna dapat,letak sebiji telur..tapi aku x selera pulak bayangkan nya...so,x perlu letak..

**Kalau nak hasil lebih lembut, blend icecream yg dah beku tuh...pastu masuk balik dalam fridge.Nak lembut lagi???ulang lagi...sampai korang lenguh nak blend pun xper.hahahaha


:)

2 comments:

HaSue said...

ni eskrem susu laa ni ek..wehh,kalo ada whipping cream lagi sdp wooo...ce ko try lenkali kalo wat homemade..hihih.. rasa cam nak mkn eskrem lak nih..hadeh

Ryo Azhar Rahza said...

whipping cream aku ada kat umah..leh jugak letak tuh kalo nak..ehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...