The Followers

Tuesday, July 9, 2013

Salam Ramadhan, selamat berpuasa

Assalamualaikum..

Selamat berpuasa...
Tumpang lalu ye ahkak dan ahbang serta ahdik2...hari ni tiada juadah tersedia..Kalau orang sibuk penuhkan stok makanan untuk berbuka dan bersahur dalam esbok, aku pulak nak kosong kan laa esbok.Nak bagi ruang untuk stok kuih raya.Bila nak buat, tak tahu lagi

Alhamdulillah, esok umat Islam dah mula berpuasa bagi tahun 1434 Hijrah ni.Semalam dah skodeng2 anak bulan kan...tengah sibuk mak bulan nak pasangkan lampin...so anaknya tak nampak.Maka dikira2 berdasarkan rukyah dan hisab, maka 1 Ramadhan 1434 H jatuh pada hari Rabu lah ye..bukan hari ni.

Tahun ni cepat je rasanya kita dah sambut bulan Ramadhan kan...pastu pejam celik dah nak raya....nak digempakkan cerita, balang kuih raya taun lepas pun tak kering lagi.Hahaha.Itu melampao.

Baeklah, aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua rakan FB,rakan IG, rakan blogger, rakan dekat rakan rapat, ahli keluar dan sanak saudara...Moga Ramadhan kali ini terus dikurniakan kesihatan yang baik untuk terus melaksanakan ibadah puasa dan ibadah-ibadah yang lain.Buat yang berniaga di bazaar, berniaga lah seikhlas hati..jangan pikir nak untung je tapi terapkan nilai bersedekah juga ya.

Sekian,salam hormat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...