The Followers

Thursday, July 18, 2013

Masih ingat lagi...puasa masa kecik2 dulu

Salam Ramadhan yang ke 9..

Alhamdulillah puasa masih diteruskan lagi...malam tadi hujan lebat dan angin kuat..Lena je tidur.
Siang hari ni pulak cuaca berbeza..panas membahang.Kalau bebudak, mesti muka pun dah monyo menghitung waktu untuk berbuka..hehe..tapi ada jugak yang masih bertenaga.Syukur la..

Ingat lagi..masa kecik-kecik dulu....menunggu waktu berbuka hingga ke petang memang terasa lama....nak keluar bermain pun tak larat.Penat.

Pernah jugak berpuasa setengah hari,itu perkara biasa bagi yang baru nak belajar puasa kan....
Baring-baring depan tv je.Tengok jam...hmm, lama lagi.Kalau cuaca pana sangat,alamatnya gi dapur bukak peti ais.Peti ais dulu-dulu, siap ada ais-ais yang lembut kat dalamnya....Apelagi, aku kikis la ais-ais tu, sapu kat muka....pernah jugak masukkan kepala dalam freezer atas...kira parah dah tu kan..nak ambik sejuk.haha.Duduk depan peti sejuk terbuka pun pernah.Hmm, itu lah namanya bebudak...

Rumah dulu mana ada aircond.......Ehh!Baru aku perasan, rumah sekarang pun takde aircond jugak rupanya!!!!Hahaha..

Hah!Korang mesti ade gak yang pernah wat camtu kan?

:)

3 comments:

D Yatie said...

Seronok bila tak sempat sahur. Mak akan bawa g main kat playground bila dekat2 nak berbuka. hahahaha.

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.764
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

mrs.smile said...

memang pernah sangat buat camtu..dahtu kan asyik dok ulang mandi aje, pastu buat-buat tertelan air masa mandi, keluar dr bilik air senyum jer..kelakar sangat bila ingat2 balik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...