The Followers

Showing posts with label Cendawan. Show all posts
Showing posts with label Cendawan. Show all posts

Friday, April 15, 2011

Sup Sayur Tumis Udang

Selamat petang wahai bloggers..

Di petang yang indah ini,..ermm..ermmm..ok lah..xde menda pun.

Next,str8 to the dot!

Nak tunjuk sup sayur yang terlebih tumis nih ha..kenapa aku cakap terlebih tumis??terlebih minyak laa.....tapi takpe,tetap sedap..aiseymen..

Ada yg berkenan,ada yg x berkenan..tapi cara memasing kan..haaa.Mcm biasa la,walaupun simple,tetap nak selitkan jugak kan kan kan...

Sup sayur tumis udang

Yummy...slurrppp..slurpp

Sup Sayur Tumis Udang
by : ryo@ryoazhar.blogspot.com

Bahan2 :
  • 200 gram udang *ryo guna udang harimau
  • 100 gram cendawan tiram*dikoyak
  • 1 biji lada benggala merah& hijau (capsicum)*dihiris
  • 1 ulas bawang merah*dihiris
  • 2 ulas bawang putih*dihiris
  • 500 ml air
  • sedikit garam dan serbuk perasa
  • sedikit serbuk lada hitam kasar
  • Daun sup/bawang goreng untuk lebih perisa*ni kalau suka je
Caranya :
  1. Tumis bawang sehingga naik bau
  2. Masukkan udang,kacau sekejap
  3. Masukkan air,perasakan dengan garam dan serbuk perasa
  4. Tunggu sehingga mendidih,masukkan capsicum & cendawan tiram
  5. Biarkan sekejap,padamkan api
  6. Masukkan serbuk lada hitam & boleh dihidangkan.
Bagi aku,sup yang ditumis terlebih dahulu lebih enak...hehe..Sup2 nih sah2 la sedap dimakan semasa ia panas...

Selamat mencuba!


:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...