The Followers

Friday, October 4, 2013

Sambal Petai Tumis

Assalamualaikum...
Salam Jumaat...moga sihat semuanya seperti biasa. Hari ni malas nak gosok baju melayu, pakai kemeja panjang biasa dengan lengan berlipat.I like!

Dulu-dulu-dulu (sebut ikut style penyanyi Tegar ye...)..... Ehhh..ok lah dulu dah pernah post entri pasal sambal petai ni..klik sini. Baru-baru ni buat lagi sebab ada stok petai, abang aku beli masa dia travelling ke kawasan rumah panjang.Petai tu besar dan sihat-sihat belaka.....jadi aku boleh hiris-hiris ikut selera.

Sambal Petai Tumis Belacan ni memang ohsem!
Ehmm..kalau dah makan petai ni memang segala bau ada kan..bilik air pun bau petai.Hahaha....Sebenarnya banyak khasiat Petai yang kita tak tahu, rawatan mencegah strok,sembelit,anemia,berhenti merokok,depresi dan lain2 sampai kulit akar pun berguna untuk rawatan kencing manis!

Aku dapat info dari blog Dunia Kongsi ni dan korang boleh baca juga khasiatnya di sana k.

Nak resepi simple masak tumis petai style orang bujang KLIK SINI.

Selamat mencuba dan selamat berhujung minggu!

4 comments:

Kjee said...

Salam Ryo. Macam kukenal aje ramekins tu. Hehehe

Ryo Azhar said...

@Kjee
wsalam Kjee..ehh eh kenal ek remekins tu?TQ Kjee...

mrs.smile said...

dah lama tak menjamah sambal petai sejak angin menyerbu dengan gumbira di dalam perut! asal makan aje mulalah dia buat konset...payah betul

Mawardi Yunus said...

Waaa sedapnya bro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...