The Followers

Wednesday, May 15, 2013

Ady Budika buat aku sedih tau ....

Comel tak kak ton?
Salam..ok sedih ni...sedih.

Tadi terbaca entri Ady Budika pasal hari ibu beberapa hari lalu.Hmm, tersentuh hati nurani sang jejaka.

Aku rindu mak! Rindu!
Pernah gak buat entri hari ibu dulu...ada wajah mak aku kat SINI.
Sebenarnya, alah bisa tegal biasa....gitchew..biasa melalui kehidupan tanpa seorang ibu...nak menoleh kebelakang, memang perit nak ditelan kan.Terima kasih kepada ayah dan kakak serta beradik yang lain membesarkan aku jadi insan berguna.

Kenapa aku rasa berguna??

Alhamdulillah, di atas bakat yang ada dalam diri yang masih serba kekurangan ni memang ada khidmatnya utk org lain.Kalau tak berguna, orang wat tak tahu je kan.Ok, itu bukan riak!

Pemergian mak masa aku baru nak masuk darjah 1 tau, mak cuma sempat hantar aku masuk Pra Sekolah.Adik aku pulak baru umur 3 tahun masa tu.Sedih..

Ayah kerja JKR.Apa-apa aktiviti sekolah, sendiri-sendiri ja...org lain, masing2 mak dorang datang.Aku cuma bangga, org bercerita kebaikan arwah mak.Ramai orang suka dia.Mak memang tak suka ngata orang.Kalau orang bawak cerita,memang pantang mak nak panjangkan hal orang lain.Kalau dengar cerita dari beradik yang lain,memang mak seorang yang tabah.Patut lah Allah jemput dia dulu.Al-fatihah.

Banyak kisah yang terjadi dalam perjalanan hidup masing-masing kan.Ada suka, ada duka...

Now days, Alhamdulillah.Aku bersyukur apa yang aku ada.Apa yang family aku ada.Tak perlu kaya, cukup sekadar besederhana.Tapi..pernah satu hari, masa tengah on air dan kendalikan segmen Warkah, aku terbaca kiriman pendengar yang menyentuh soal ibunya...Pastu aku mainkan lagu kak melah yang bawah ni.Tu diaaa...bercucuran air mata aku jatuh.Hilang macho kejap,tapi rasa ikhlas ye.Nasib baek dlm konti.huuu

Selamat Hari Ibu kepada semua.. Layan....

Zapin Yang Tinggal by Ramlah Ram

1 comments:

Mat Gebu said...

Huhu....al-fatihah utk arwah bonda Ryo, moga Allah swt mencucuri rahmat ke atas rohnya dan berada dikalangan hamba2nya yang terpilih.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...