The Followers

Saturday, August 4, 2012

Ayam MOBW ...

Assalamualaikum semua...

Salam Ramadhan yang ke 15 ....... Alamakkk!alamakk.......... dah hari ke 15 berpuasa baru muncul kembali kan..Maaf sangat2...Terima kasih kepada yang sudi singgah, terima kasih juga pada yang add di FB dan PM bertanyakan entri baru.Apa khabar rakan2 blogger sekalian?Harap sehat dan terus berkarya.Jgn jadi spt blog saya ....... >_< ehh?

Yesszaaaa... dah masuk hari ke 15 ni kiranya kita berada di pertengahan bulan yang penuh keberkata lah kan?Dah banyak buat amal ibadat tak?Kalau rasa masih kurang, hantar2 la biskut raya ke mari, insyaAllah ada jugak tambahan pahala.Ehehe.Macamana pulak persiapan nak nyambut raya tahun ni?Sederhana cukup la kan... :)

Okey lah, disebabkan sebelum ni tayang dessert je.Kali ni nak tayang ayam.Makanan berat sikit, sedap untuk diratah-ratah tanpa cicah dengan sos!Sangat sedap....

Ayam MOBW

Hari Ahad aritu jenjalan ke pasaraya beli bahan sikit2 untuk berbuka dan buat kek raya nanti...Masa hujung minggu tengah banyak sale, ofcoz mata melilau je nengok popcard yang bergantung sana sini.Kita ni takde isteri,kena la soping sendiri ye tak.....syukur ada kengkawan.1 troli kongsi 3 orang, bayar asing2!Orang bujang...haha.Biasa nya kalo sorong troli kat pasaraya ni mana boleh speed laju sgt mcm tekan minyak keta.Jalan slo, ala2 orang tolak wheelchair sambil mata peratiiii je barang2 kat tepi.Masa lalu kat area Cajun Kak Nor, ternampak la paket 45g McCormick Originals Buffalo Wing Seasoning berharga RM 7++.Nampak macam sedap,berjaya jugak dia terjun ke troli.Hehe...

Ayam MOBW

by: ryo@ryoazhar.blogspot.com

Bahan-bahan::
  • 10 ketul kepak ayam
  • 20 g serbuk perasa McCormick Originals Buffalo Wing
  • Daun parsley *optional

Caranya :

  1. Perap ayam dengan serbuk perasa MOBW selama lebih kurang 15-30 minit
  2. Panaskan oven pada suhu 200'c.
  3. Susun ayam di atas dulang pembakar dan masukkan dlm oven hingga masak.Lebih kurang 25-30 minit.Kalau suka, taburkan daun parsley.
  4. Bila ayam nampak kering, tuang jus ayam yang ada di dalam dulang ke atasnya.Biarkan lagi hingga masak.
Lepas balik kerja hari Isnin tu sempat la buat.Tapi x banyak masa,cuma perap dalam 8 minit je...Kalau lebih lama lagii sedap kan.Lepas bakar terus bakar dalam 30 minit.Hasilnya, sangatttt sedap diratah begitu saja... ala2 ayam smokey kat pizza hut la pulak!Sangat sesuai bagi orang bujang atau x banyak masa nak memasak.X perlu tambah apa2 perasa lagi dah.Cuma perap je.

Selamat mencuba ~

2 comments:

CitarasaKu said...

Salam Ryo...saya memang suka degan resepi yang simpke gini.

Mat Gebu said...

Wowwwwwwwwwwwwww....tu je boleh kata...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...