The Followers

Wednesday, June 27, 2012

Asamboi Buah Pir

Assalamualaikum...

Selamat pagi, Alhamdulillah, hari ni genap 3 tahun perkhidmatan di sektor awam.Ada gak yg confuse aku keja apa....nextime kita share, kuli2 saja.Ngada2 nak ngentri hari ni,akhirnya bertukar jugak thumbnail blog hijau ni di cecelah tetingkap korang kan.Pisang yang di tayang sebelum ni pun dah busuk dah!Haha...

Apa khabar?....harap semuanya baik-baik belaka kan...Terima kasih kepada pengunjung blog hijau ni juga, walaupun tuan rumah takde..korang tetap dtg tolong siramkan pokok yang ada...2 minggu tak balik 'rumah' ni, pokok serai pun dah hampir sama tinggi ngan pokok kelapa.Maklum la, xde maintainance ye tak??*ngarut.Banyak sangat story api x sempat nak di update kan..kalo nak letak macam tak syok kan, sumer dah backdated. :( .. tapi takpe la.. hidup kena diteruskan jugak..amboi, serious bunyik nyer kan...Tahniah kepada rakan2 yang cemerlang dalam kehidupan masing2 dari masa ke semasa...

Ada la beberapa menu yang belum ditayangkan lagi...ada jugak menu yg dah buat jadi header blog tu...cuma xde entri mengenainya.Maklum la, masuk blog aku ni korang akan akan nampak benda2 simple je... pasal yang complicated tu memang tak dan la nak buat.....nak yang rumit cuba jenguk blogger2 expert...ada ramai sangat, diorang la jugak sebagai panduan aku.Sepanjang hidup kita kena sentiasa mencari ilmu serta mengemaskini ilmu yang sedia ada.kemaskiniiii katanya.haha.

Asamboi Buah Pir (Pear)

Yayyy....lagi2 benda simple yang aku tayang... godek2 dari folder....share dulu benda ni.Sebelum ni pernah jugak aku buat buah ni......maklum la, simple kottt!


Asamboi Buah Pir
by: ryo@ryoazhar.blogspot.com

Bahan-bahan:
  • 3 biji buah pir
  • 6 biji asamboi merah
  • sedikit garam, jika perlu
Caranya:
  1. Kupas buah pir, kemudian potong kecil
  2. Sediakan bekas yang bersih, masukkan buah pir dan asamboi dan gaul sebati.Kalau asamboi yang diguna tu kurang masin, boleh tambah garam.
  3. Sejukkan sebelum dinikmati.

#Aku guna samboi yang cukup rasa, jadi tak perlu tambah garam dah.... kalau nak tambah kismis pun boleh juga.Biasanya aku biarkan juga semalaman dlm fridge, sedap juga rasanya. :)

Selamat mencuba!

6 comments:

dapurCikWan said...

selamat ulangtahun ke 3..
ye betul..tetiba je ada update drpd RYO kat bloglist..laju je datang menjenguk ke sini..

meleleh tgk asam boi tewwww ;))

Nadz Nazharzan said...

Assallamualaikum Ryo..

Mak aiiiii.. meleleh air liur sis tgk dessert ni.. Nyumm..nyummm...

LydSunshine said...

Uih... sedapnya. tak penah tgk.

Mat Gebu said...

Apa nihhhhhhhhh..... tak sukaaaaaaa arghhh...grrrr....haha

rahel said...

Wah..uda 3 tahun keja di sek awam...maknanya ada kek mau dipotong ni...

Unknown said...

saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RIJI atas bantuannya saya bisa menang togel 4D nya..saya ingin berbagi cerita kepada semuanya bahwa saya ini cuma seorang TKI dari malaysia dan saya cuma bekerja sebagai pembantu,tentunya anda tau kalau pembantu itu gajinya tidak seberapa dan saya kepengen pulang kampung tapi gaji saya tidak cukup akhirnya saya coba pinjam keteman saya,dia pun juga tidak punya uang dan saya pindah lagi keteman yang lain dia pun juga tidak punya,,akhirnya teman saya memberikan nomor telpon MBAH RIJI dan katanya ini paranormal sangat terkenal yang banyak membantu orang dalam mengatasi masalah,dengan penuh semangat saya langsun menghubungi MBAH RIJI dan ALHAMDULILLAH saya diberikan anka yang benar-benar tembus dan berkat bantuan MBAH RIJI saya sudah bisa berkumpul kembali dengan keluarga saya dikampung,,jika anda sangat membutuhkan bantuan..jangan anda ragu silahkan hubungi saja MBAH RIJI di 082 388 362 128 karna beliau meman benar-benar paranormal yang bisa dipercaya dan yang punya room terimah kasih banyak atas tumpangannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...