The Followers

Sunday, November 6, 2011

Salam Aidiladha 1432 H

Assalamualaikum semua..

Apa khabar ye?Moga sihat semuanya...
Maaflah sbb belog hijau dah lama tidak bersiaran.Walaupun telah habis berkursus,tugas2 lain tetap ada untuk dijalankan.Sebab tu lah kurang masa untuk menjalankan aktiviti dapur.hihi..Tapi tetap gigih aku menyusuri laman2 belog lain,sekadar membaca.Banyak cerita ingin dikongsi,cuma masa kurang sesuai untuk menulis..

InsyAllah bila dah bersedia nanti,belog hijau akan tayang balik menu2 yang best bukan sahaja dari dapur sendiri,tapi juga resepi2 geng2 yang lain ye.

Mujur dah terpacak depan lappy ni,tuan punya belog ni pun nak ucapkan Salam Aidiladha buat semua ya...Maaf zahir & batin ...Kalau ada yang terima daging korban,jangan lupa kongsi resepi memasaknya pulak ye ..hihi

" daripada Aisyah bahawa Rasulullah s.a.w. telah bersabda, bahawa tidak ada amalan anak Adam (manusia) di hari raya haji yang paling disukai Allah selain daripada menyembelih korban. Ternakkan yang dikorbankan itu akan datang kepada Mereka yang melakukannya pada hari kiamat seperti keadaan asalnya iaitu, lengkap dengan tanduknya, bulunya, kukunya, darah korban itu lebih dahulu jatuh kesuatu tempat yang disediakan Allah sebelum dia jatuh kebumi ( yakni pahalanya disegerakan Allah ). Maka dengan sebab itu hedaklah kamu dengan rela dan ikhlas hati melaksanakannya untuk keuntungan diri sendiri " .

( Hadis Riwayat Tirmizi )

Sekali lagi,salam aidiladha buat semua...petang ni masuk konti 6-9 PM [Dengar]

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...