The Followers

Sunday, March 13, 2011

Tengok movie: Hikayat Merong Mahawangsa


Haa..pernah dgr ttg filem ni tak?Sebuah filem hasil KRU Studios arahan Yusry Abd Halim ini boleh dikatakan filem melayu yang sgt baik pembikinannya..Mula ditayangkan di pawagam 10 Mac yang lalu..aku berkesempatan la mnonton dengan tiket berharga RM9.Berbaloi baloi ...

Sebelum ni agak tawar hati jugak nak menonton filem2 melayu di pawagam.Bukan la nak mengkritik hasil kerja seseorang pengarah,tapi bagi pandangan peribadi aku sendiri...ada filem yang hanya dilebih2kan publisiti,tapi kualiti kurang memuaskan.

Filem Hikayat Merong Mahawangsa ni pulak lain...dari awal lagi kita dah tertarik!Bahasa yang digunakan juga mempunyai nilai komersial serta bait2 yang indah untuk didengari..Sgt berteknologi, dan seolah-olah kita menonton filem luar negara. :)

Cepatt gi nonton!



4 comments:

HaSue said...

Errr...boleh caya ke komen ko nih?mcm skrip je..hahaha

akubest501 said...

boleh la.....semakin maju filem melayu skrg....syabbas bette....he he he

Ryo Azhar Rahza said...

HaSue..betul betul betul...bukan slalu aku puji filem melayu nih..haha

Ryo Azhar Rahza said...

Akubest dah tengok jugak kan...bagus jugak la kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...