The Followers

Friday, February 18, 2011

Mahalnya bawang merah!

Slm ryo untuk semua. :)

Hahaaa...mesti pelik napa aku letak entri harga bawang merah ni..tup2 update,ini pulak yg masuk.yela,apa kaitan bawang merah ni ngan aku?bawang putih jugak x de kaitan ngan aku...bawah merah ni adik beradik tiri kepada si bawang putih.muahahahhaha*melalut pulak

Buat suri rumah memang familiar dgn kegunaan bawang ni...pastinya tanpa bawang merah,masakan x lengkap untuk menumis.Si suami pulak mesti kenal & leh bezakan jugak mana satu bawang merah,mana satu bini dia..ehehehe.Haaaa???ada ke yg tak tahu apa itu bawang merah?*pengsann

Atau ada pulak yang mengINOVASIkan bawang merah ni untuk produk kecantikan atau penjagaan kereta??masyaALLAH..

.:: Bawang merah yang comey2 belaka ::.

Tapi sejak awal tahun hari tu mmg bekalan bawang merah susah nak didapati..
Baru2 ni aku jenjalan ke pasaraya Boulevard (Imperial Mall) ..hajat nak beli Philadelpia Cheese,ternampak pulak 'segerombolan' bawang merah ni.Aku tengok x berapa nak merah dan x berapa nak berisi..tapi harga melonjak naik RM 30 sekilo!

Gilerrrrrrr ape.FYI,harga pasaran bawang merah sebelum ni di tempat aku paling mahal pun RM14 atau RM8 saja sekilo.....huhuuu....
Mahal2 pun,aku beli jugak ler..pilih punya pilih....p timbang dapat 476 gram,Harga RM 14.28....huuuuu..

Nampaknya kena mula menanam bawang merah ler pas ni. :)

4 comments:

HaSue said...

waaaaa...mahal giler khinzir harga bawang merah skrg hehh???aku ada laaa tanam bawang merah..nak jual 29.90 sekilo kat ko..nak beli?heh

Ryo Azhar Rahza said...

huhuhu..tu la pasal..
khinzir yg x gila pun leh jadi giler bila nampak harga bwg tersebut..ko bygkan la camna khinzir nak masak kalo xde bawang.muahahaha
*terbyg lak dia menumis...

Noriz said...

skang akak dah kurangkan bwh merah...guna byk bwg besar je...tak mahal sgt :(

Ryo Azhar Rahza said...

kak Noriz :bwg besar manis rasanya kan..hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...